02 sierpnia

Kreatywnie w przedszkolu!

       Bo kto powiedział, że w tym wieku nie można chodzić do przedszkola? W kwietniu tego roku miałam przyjemność poprowadzić zajęcia ze śpiewu w jednym z Lubelskich przedszkoli. Dzieci, które uczyłam to 18-osobowa grupa wyjątkowych i wspaniałych wychowanków. Wspólnie nauczyliśmy się śpiewać utwór Majki Jeżowskiej 'A ja wolę moją mamę' oraz 'Mucha w mucholocie' Aidy. Przedszkolaki z początku bardzo nieśmiałe, z czasem zaczęły same z siebie śpiewać, a nawet recytować wierszyki. Wszystko to nawiązywało do bardzo ważnego występu, który miał się odbyć w maju na Dzień Mamy.

     Po wszystkich występach zespołowych i solowych przyszedł czas na prace plastyczne. Przypominając sobie czasy dzieciństwa, zaczęłam z zapałem konstruować tulipany z papieru. Maluchom moje ręczne robótki bardzo się podobały i z minuty na minutę rosło zainteresowanie moim papierowym bukietem. Dlatego też, zanim opuściłam klasę, każde dziecko otrzymało ode mnie po kwiatku. Uściskom i przytulaniu nie było końca.

       Wszystko to pod czujnym okiem wychowawczyni p. Joanny. To dzięki jej inicjatywie i zaangażowaniu w to, co robi, mogłam zdobyć nowe, cenne doświadczenie w pracy z dziećmi.



50 komentarzy:

  1. Jako dziecko uwielbiałam Majkę Jeżowską :-) Co za wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją uwielbiam. Zwłaszcza, że była jedyną, która śpiewała piosenki dla dzieci 'na większą skalę' bo miałam także kasetę z piosenkami Kukulskiej. Lecz najbardziej zapamiętało się Majkę Jeżowską ;)

      Usuń
  2. What a beautiful post, I really missed my childhood :(

    Would you like to support each other by follow GFC and G+?
    Let me know if you follow me and I will follow back asap!

    Xoxo,
    Erika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! :) We all miss our childhood, all these summer days without worries and having fun all night and day ;) And sure, I'm already following you! Have a nice day and come back whenever you'd like to!

      Usuń
  3. Praca z dziećmi chociaż piękna jest z pewnością bardzo wymagająca :) Podziwiam więc Twoje zaangażowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Trzeba mieć pokłady cierpliwości, a także odpowiednie podejście. Mimo iż z lekcjami śpiewu radzę sobie całkiem nieźle, to jednak na zawód przedszkolanki bym się nie zdecydowała. Jest to ogromna odpowiedzialność. ;)

      Usuń
  4. super że pod doświadczonym okiem są zdobyte doświadczenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ;) z tak liczną grupą bez doświadczenia byłoby ciężko.

      Usuń
  5. Oj cofnelabym się w czasie do przedszkola:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego Ci najbardziej brakuje? Ja tęsknię za lekcjami z kolorowania i stosem kredek :)

      Usuń
  6. Z wykształcenia jestem nauczycielem i chociaż nie pracuję w zawodzie to po samych praktykach wiem jaka to ciężka i wymagająca praca. Ale też dająca mnóstwo satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to ogrom tej satysfakcji motywuje najbardziej ;)

      Usuń
  7. Jest bardzo ciężka i odpowiedzialna praca, a każde dodatkowy zdobyte doświadczenie w pracy z dziećmi jest na wagęa złota :) ja właśnie jak do mnie przyjeżdżają dzieciaki znajomych to zazwyczaj wyślij mi zajmuje nimi to właśnie robię z nim jakieś prace plastyczne bo uważam że to najlepiej rozwija dziecko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opierając się na zajęciach z plastyki można dzieciaki zająć na dobre kilka godzin ;) Teraz jeszcze internet pomaga. Tyle przeróżnych poradników i filmów jak zrobić coś z papieru, bibuły. Wybierać tylko i brać się do zabawy :D

      Usuń
  8. Cudowne uczucie, gdy dzieci tak na koniec zajęć przytulają :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Zwłaszcza, że tę klasę odwiedziłam pierwszy raz ;) dzieciaki od razu mnie polubiły bo współpracowały na zajęciach ;) satysfakcja ogromna.

      Usuń
  9. To musiały być fajne chwile :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, na pewno było to pouczające i ciekawe doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście bardzo dużo się nauczyłam na tych zajęciach. Jestem dumna, że nie tylko nauczyłam dzieciaki piosenki, ale również i siebie: spokoju, cierpliwości i przekazywania wiadomości. ;)

      Usuń
  11. Ja od zawsze marzyłam o karierze przedszkolanki, bo zapamiętałam to miejsce jako najlepsze ze wszystkich, dzieci bawiły się i przytulały te panie a one zawsze były uśmiechnięte :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedszkole zawsze pamięta się z tej dobrej strony. Było więcej zabawy niż nauki. A tyle zabawek, ile leżało w klasie to w domu nie było. :)

      Usuń
  12. to nie dla mnie taka praca... nie mam cierpliwości;/ więc podziwiam osoby co mają dar pracy w przedszkolach i szkołach;p obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapasy cierpliwości to podstawa, przekraczając próg klasy. Dziękuję za odwiedziny i również zaobserwowałam ;) pozdrawiam :* ;)

      Usuń
  13. Fajnie, że miałaś taką okazję spędzić dzień z dzieciakami w przedszkolu ^^
    Dzieciaki musiały być bardzo zadowolone z kwiatków :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciały nawet ich więcej, ale czas mi na to nie pozwolił. ;)

      Usuń
  14. Super, nie ma jak niezapomniane przeboje z dzieciństwa 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że teraz już nikt nie tworzy takich fajnych piosenek dla dzieci. ;/

      Usuń
  15. Dla dzieci takie doświadczenia jak i interakcja sa potrzebne :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. "A ja wolę moją mamę" - jako dziecko uwielbiałam tę piosenkę. Pamiętam, że chyba w pierwszej klasie podstawówki nauczycielka uczyła nas też innych utworów Majki Jeżowskiej.
    Takie zajęcia kreatywne są dzieciom bardzo potrzebne. Widać, że masz z nimi wspaniały kontakt, skoro się przytulały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że teraz nikt nie tworzy takich fajnych piosenek dla dzieci.

      Usuń
  17. Co roku w wakacje mam przyjemność pracować z dziećmi od najmłodszych po 12 lat . Jest to niesamowicie wypełniony czas i ogromna radość. Zarówno zabawy, jak i podczas zajęć plastycznych!

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę takich chwil. Uśmiech dziecka wynagradza wszytko ;)

      Usuń
  18. miło jest powspominać swoje dzieciństwo <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. ;) W przedszkolu było najfajniej. Dziecko niczym nie musiało się przejmować a zabawek tyle, że nie wiadomo czym się najpierw bawić.

      Usuń
  19. Praca z dziećmi to mega odpowiedzialność, ale i wiele radości. Przeboje z dzieciństwa... można powspominać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majki Jeżowskiej słuchałam non stop, ale też trafiały się inne przeboje np. 'Puszek okruszek' lub 'Co powie tata' Kukulskiej ;) uwielbiałam...

      Usuń
  20. Bardzo fajne doświadczenie miałaś pracując z dziećmi.
    Fajnie powspominać dzieciństwo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie była to moja ostatnia wizyta w przedszkolu. ;)

      Usuń
  21. Taki dzień spędzony z maluchami to wspaniała przygoda i nowe doświadczenie! Dzieci potrafią być cudowne, a przede wszystkim są szczere i wdzięczne! :) Sama też mogłabym poświęcić im niejeden dzień organizując gry i zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci teraz są mega kreatywne. Do tego mają nieziemskie zabawki. Najlepsze są kolorowe kleje z brokatem. ;) Jakbym kiedyś takie miała .... :D

      Usuń
  22. Pięknie wypełniony czas. Dzieci i radość życia w połączeniu z kreatywnością. Bomba energii :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzieci mają w sobie tyle energii...i potrafią nią skutecznie zarazić innych - to musiała być świetna zabawa!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasami także się zastanawiałam nad pracą nauczycielki w przedszkolu ale to bardzo odpowiedzialna praca więc ciężko powiedzieć czy się zdecyduje.. :)
    Choć dzieci kocham i lubię z nimi spędzać czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy, zajęcia ze śpiewu prowadzę raz na jakiś czas. Osobiście ten czas spędzony z dzieciakami uważam za cenny i dobrze wykorzystany. Niemniej jednak czuję się dobrze w obsłudze gości. Tutaj wiem, że jest moje miejsce. ;)

      Usuń
  25. Pamiętam, że jako dziecko uwielbiałam malować, teraz moja siostra maluje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie mieć talent, który upamiętnia się w sztuce. ;)

      Usuń

Kochani, dziękuję za każde pozostawione przez Was słowo, za wszelkie komentarze, które nie tylko wywołują u mnie pozytywne reakcje, ale także motywują do dalszego pisania. ;)

Jedna prośba. Nie spamuj.

Copyright © 2016 Karminowe Fanaberie , Blogger